Ana Sayfa Siyaset Gündem Asayiş Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Spor Türkiye Erzurum Türküleri
‘Atatürk’ü anlamak Cumhuriyet'e sahip çıkmaktır’
‘Atatürk’ü anlamak Cumhuriyet'e sahip çıkmaktır’
Çiftçi: Atatürk’ü minnetle anıyorum
Çiftçi: Atatürk’ü minnetle anıyorum
Erzurumspor ve Kutlu’dan 10 Kasım mesajı
Erzurumspor ve Kutlu’dan 10 Kasım mesajı
Aydemir: Atatürk’ü Şükranla yad ediyoruz
Aydemir: Atatürk’ü Şükranla yad ediyoruz
Erzurum’dan 10 ayda 53 ülkeye ihracat
Erzurum’dan 10 ayda 53 ülkeye ihracat
HABERLER>EĞİTİM
17 Eylül 2014 Çarşamba - 11:13

ERZURUM’DA MAARİF KONGRESİ TOPLANIYOR

Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, “ÖĞ-DER olarak yeniden büyük Türkiye’nin kurulmasının milli bir eğitimden geçtiğine inanıyoruz” dedi.

ERZURUM’DA MAARİF KONGRESİ TOPLANIYOR

Şuurlu Öğretmenler Derneği (ÖĞ-DER) Erzurum Şube Başkanı Abdullah İkinci, “ÖĞ-DER olarak yeniden büyük Türkiye’nin kurulmasının milli bir eğitimden geçtiğine inanıyoruz” dedi.
Eğitimde yazboz uygulamasının sona erdirilmesini isteyen İkinci, “Yapılan büyük yatırımlara ve teknolojik hamlelere, 800 bin kişilik öğretmen kadrosuna rağmen istenilen sonuçlar alınamıyorsa bu durum eksikler mutlaka sorgulanmalıdır. ÖĞ-DER olarak sorunu yerelde masaya yatırmak, Erzurum’da ortaya çıkacak çözüm önerilerimizi, genel merkezimize ve bakanlığımıza sunmak adına Ekim 2014’te, “Erzurum Maarif Kongresi” ni planladık. Üniversitemizden ve Milli Eğitim camiasından katılacak uzmanlarımızla bir çalışma yapacağız. Kurtuluş savaşında yaptığı kongreyle bağımsız olmanın çözümü ortaya koyan şehrimiz, yapacağı Eğitim Kongresi ile eğitimdeki çözümünü ortaya koyacaktır. Maarif Kongremiz, Erzurum Kongresi gibi toplanış tarzı olarak bölgesel, aldığı kararları ile yerel ve milli olacaktır. Yapacağımız çalışmaya sayın Bakanımızı ve Erzurumlu olan sayın Müsteşarımızı , Talim ve Terbiye Kurulu’nu ve bölgedeki tüm Milli Eğitim Müdürlerimizi davet edeceğiz. Faydalı bir çalışma olacağına inanıyoruz” diye konuştu.
Bu günkü eğitim sisteminde çocuklarımızın tek tip vatandaş yetiştirmeyi hedefleyen mevcut eğitim sistemine göre yetiştirildiğini dile getiren İkinci, açıklamasını şöyle sürdürdü; “Onların öz güvene sahip, dürüst ve güvenilir, sorgulayıcı ve eleştirel düşünce yetenekleri gelişmiş, insiyatif alabilen, rekabetçi, girişken, toplum sorunlarına duyarlı, başkalarının görüş ve düşüncelerine değer veren, toplumsal değerlerinin farkına varan ve buna sahip çıkan, doğal varlıklara ve çevreye karşı duyarlı, toplumsal ve kültürel çeşitliliğe saygılı, maneviyat sahibi olmaları maalesef öne çıkarılamıyor.
Özel okullarda durum farklı değildir. Yarış atı mantığı ile koşturulmaya çalışılan çocuklarımız "a" ve "e" şıkları arasında sıkışmış bir beyinle mezun oluyor. Özel okulların bir kısmında çağdaş eğitim adı altında maneviyatsız, ruhsuz, milli ve manevi değerleri önemsemeyen Amerikan vatandaşı tipi gençler yetiştiriliyor.
Kaliteli bir okulda; üretkenlik dıştan gelen ölçütlerle, test sınavlarıyla değerlendirilmemelidir. Lise 1’e başlayan öğrenciye bir yılda 17 farklı ders yüklemek, çocukları günde 8 saat derse tabi tutmak doğru değildir. Ders saati artırılarak kalite artırılamaz. 6. saatten sonra verim düşmektedir. Okulda öğrencinin bulunduğu saat kısaltılmalıdır.
Özlük hakları en düşük gelir seviyesine düşürülen, düşük statülü olduğunu düşünen, moral ve motivasyonu düşük bir yapıyla mükemmel bir eğitim yapılamaz olduğunu eğitimcilerin büyük çoğunluğu ifade ediyor. Bakanlığımız gönderdiği mesaj ve tebriklerle gönül alıyor ancak eğitimcilerin motivasyonu artıramıyor. Eğitimciler savcı ve hakimlere uygulanan pozitif ayrımcılığın kendilerine de uygulanmasını istiyorlar. Eğitimde başarı için mesleğini seven, sevgi ve merhamet dolu, idealist ve fedakar öğretmenlerin sayısının artırılması gerekir. Buda Üniversitelerdeki eğitimin masaya yatırılıp dönüşümün sağlanması ile olur. Üniversitelerden kaliteli öğretmen yetişmiyor. En düşük puanlı öğrenciler artık “ en azından üniversiteli olurum belki iş bulurum” mantığı ile öğretmenliği tercih ediyor. Öğretmenlik mesleği cazibesini kaybetmiştir. Açılan yüzlerce bölüm diplomalı işsiz üretmektedir. Ya iş bulunmalı ya da iş imkanı olmayan bölümler kapatılmalıdır.
İmam Hatiplerin bir kısmı ve az sayıda kız liseleri hariç karma eğitim devam etmektedir. Okullarımızda karma olmayan sınıflar velilerin isteğine bağlı olarak açılmalıdır. Hatta kızlarımızın daha rahat ortamda eğitim görmeleri için okul içerisinde kız katları, kız bölümleri oluşturulmalıdır. Mesleki teknik eğitimde sorunlar çok büyük.
TEOG sınavı sonucunda yaşananlar tam anlamıyla öğrenci, veli ve okullar yöneticilerine zulüm haline dönüşmüştür. Binlerce veli okul kapılarında okul arayışındadır. Bu yüzden birçok veli çocuğunu örgün eğitimden alarak açık liseye yazdırmıştır. Okullarımızda kalite artırılarak herkesin çocuğunu mahallesinde okutacak hale getirmelidir. Sınav eziyeti son bulmalıdır.”

 
İLÇE MÜFTÜLERİ PASİNLER’DE TOPLANDI.
 
ERZURUM’DAN IRAK TÜRKMENLERİNE YARDIM
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
HAFIZLIK ÖĞRENCİLERİ'NİN ERZURUM GEZİSİ
Oltu ilçe müftülüğüne bağlı Ayşe Ana Yatılı Kız Kur’an Kursu tarafından ...
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ YÜKSEL ARSLAN:
Erzurum genelinde anaokullarında 6 bin 350, ilkokullarda 64 bin 200, ortaokullarda ...
AŞKALE’DE EĞİTİME START VERİLDİ
2014-2015 eğitim öğretim yılı bugün Aşkale’de İbrahim Polat İlköğretim ...
 
ERZURUM’DA YENİ EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
Erzurum’da 2014-2105 eğitim öğretim yılı, velilerin Temel Eğitimden Ortaöğretime ...
ELAZIĞ’DA 123 BİN 454 ÖĞRENCİ DERS BAŞI YAPTI
2014-2015 Eğitim öğretim yılının açılmasıyla birlikte Elazığ’da 123 bin 454 öğrenci ders başı yaptı.
KAĞIZMAN 2014-2014 YENİ EĞİTİM DÖNEMİNE BAŞLADI
Kağızman’da 2014-2014 yeni eğitim ve öğretim dönemi düzenlenen törenle start aldı.
 
MAMAK’TA DÖNÜŞÜM SEMİNERLERİ DEVAM EDECEK
Geçen eğitim öğretim yılı içerisinde Mamak’ta bulunan okullarda geri dönüşüm ...
VAN’DA 349 DERSLİK YAPILACAK
AK Parti Van Milletvekili Fatih Çiftçi, Mili Eğitim Bakanlığı’ndaki girişimleri ...
REKTÖR ÇAPOĞLU BAŞKAN BAŞSOY’U ZİYARET ETTİ
Erzincan Üniversitesi Rektörü Prof.
 
ÇOK YORUMLANANLAR
ARŞİV
ÇOK OKUNANLAR
Ana Sayfa Siyaset Gündem Asayiş Ekonomi Eğitim Kültür-Sanat Spor Türkiye Erzurum Türküleri
KünyeKünye FacebookFacebook TwitterTwitter Günün HaberleriGünün Haberleri