Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, yapılması tasarlanan Erzurum-Bayburt yolu üzerinde Kop Tüneli, Erzurum-Artvin yolu üzerinde Uzundere Tüneli ve Erzurum - Rize yolu üzerindeki İspir Tüneliyle karla mücadele masraflarının azalacağını ve ulaşımın problemsiz sağlanacağını belirtti.
//BAKIMEVİ’NDE BASIN TOPLANTISI
Kop Dağı Bakımevi'nde basın toplantısı düzenleyen Karayolları 12. Bölge Müdürü Şenol Altıok, yapılması planlanan tünellere dikkat çekti. Yapılacak tünellerin ulaşıma büyük katkı sağlayacağını ifade eden Altıok, "Erzurum-Bayburt yolu üzerinde Kop Tüneli; Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü yetki sınırları içerisinde yapılacak olan Kop Tüneli projesi 1993 yılında yatırım programına alındı. Erzurum- Bayburt- Gümüşhane- Trabzon devlet yolunun (Aşkale-Maden) arası yol yapımı projesi içerisinde kalan Kop Dağıgeçidinin altında yapılacak olan 3 bin 176 metrelik bir tünel yapısıdır. Yörede en yüksek rakımlı geçit olan Kop Dağı geçidi, kışın yoğun kar yağışına maruz kalmakta ve 5-6 ay boyunca eğimi yüzde 10 olan yolda karla mücadele ekipleri 24 saat esasına göre Kop Bakımevi'nde kalarak, zaman zaman kapanan yolu açık tutmaya çalışmaktadırlar. Kop Tünelinin yapılmasıyla çok avantaj sağlanacak" diye konuştu.
//TÜNEL 1.5 KM UZUNLUĞUNDA OLACAK
Kop Tünelinin teknik bilgileri hakkında da açıklamalarda bulunan Altıok şunları kaydetti:
"Tünelinin uzunluğu 3 bin 176 metre (çift tüp), terk edilen yol uzunluğu 14 kilometre, tünel projeli yeni güzergah 8 kilometre, güzergahta kısalma 6 kilometre, mevcut yol eğimi yüzde 10, tünel güzergahı yol eğimi yüzde 6, tünel içi yol eğimi yüzde 3,5, tünel giriş kotu 2 bin 59 metre, tünel çıkış kotu 2 bin 171 metre. Kop Tünelinin Sağlayacağı Avantajlar; Zirvedeki heyelanlardan dolayı problemli ve yoğun kar yağışı olan kesimler dahil toplam 14 kilometrelik yol terk edilecektir. Tünel yapımı ile karmücadele masrafları en aza inecektir. 2 bin 418 metre yüksekliğe ulaşıp Kop geçidi zirvesine tırmanan araçların amortisman ve zaman kaybı önlenecektir. Yeni güzergahla birlikte yol standardı yükselecektir. Karadeniz sahil yolu ve yöredeki limanların Kuzey Tetek güzergahına ve İran kapısına standart olarak bağlantısı yapılacaktır.
//İSPİR TÜNELİ
İspir Tüneli hakkında da bilgi veren Altınok şunları kaydetti, “Mevcut haliyle (Erzurum-Aşkale)-İspir Yolu 114 kilometre olup 2x1 standardında hizmet veren önemli bir devlet yoludur. Bu yol aynı zamanda Erzurum-Rize Devlet Yolu'nun 110 kilometrelik önemli bir bölümünü oluşturmakta ve Doğu Anadolu'nun Karadeniz'e açılan önemli bir güzergahıdır. Bu yol mevcut haliyle düşük geometrik standartlara sahip olması nedeniyle trafik güvenliği ve konfor kriterlerine cevap vermediği görülmüş ve bu nedenle bölünmüş yol yapımı kapsamına alınmıştır. Bu bağlamda etüt-proje çalışmaları devam etmektedir. Ayrıca yolun kilometre :63+000 civarı Kazancık köyü yakınlarından ayrılarak Yassı Dağı altından geçip (Erzurum-İspir)-İkizdere yolu başlangıcına bağlanan alternatif bir güzergah düşünülmektedir. Bu güzergaha 3,6 metrelik bir tünelin yapılmasıyla Erzurum-İspir yolu 31 kilometre kısalacaktır. Bu yeni güzergah için de etüt- proje çalışmaları yapılmaktadır.
TORTUM TÜNELİ
Yapılması planlanan tünel güzergahı, Erzurum-Artvin Karayolunun Uzundere İlçe merkezinin 11 kilometre kuzeyinde ve Tortum Gölünün batı yamaçlarında bulunan Pinin kayalıkları bölgesindedir. Tünel yerinin Tortum Gölü kenarında bulunması nedeniyle Tortum Tüneli olarak adlandırılmıştır. Erzurum - Tortum-Artvin yolumuzun Uzundere'ye kadar olan kesimi bölünmüş yol olarak bitirilmiştir.10. Bölge sınırına kadar olan kesimin ise yani Tortum Gölü- Tortum Şelalesi ve Yedigöller yöresine ulaşımda bahsi geçen
pinin kayalıkları mevkiindeki yolun eğiminin yüksek olması, geometrik ve fiziki yapısının kötü olması nedeniyle mevcut güzergahın tünelle geçilerek 2 bin 400 metre uzunluğundaki standart dışı güzergahın terk edilmesi, yolun iyileştirmesinin yapılması ve trafik güvenliğinin sağlanması açısından proje çalışmaları yapılmaktadır. Tünel boyu bin 800 metre olacaktır."