Yrd. Doç. Dr. Besim Yıldırım, “Demokrasinin gelişmesi açısından önemli bir pay sahibi olan yerel medya, aynı zamanda bir şehrin sosyal ve ekonomik anlamdaki kabiliyetini de temsil eder.”dedi.
Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Besim Yıldırım, yerel medyanın önemine ilişkin açıklamalarda bulundu. Demokrasinin gelişmesi ve güç kazanması açısından çok büyük öneme sahip olan yerel medyanın, aynı zamanda şehirlerin ekonomik kabiliyetlerinin de temsilcisi durumunda olduğuna dikkati çeken Yıldırım, “Bir şehirde yerel medya hem üretilen hizmet, hem de çalışanlarının niteliği bakımından gerekli olan kalite standartlarına sahipse, o şehirde ekonomik açıdan gelişmişlik var demektir. Şayet bir şehirde yerel medyanın kalitesinden bahsedilemiyorsa da, o şehirde gerekli ekonomik olgunluk sağlanamamış demektir. Yerel yayın organları ve basın kuruluşları, şehirlerin ekonomik dinamizmini tespit etmek açısından da çok büyük bir önem taşır.” diye konuştu.
Erzurum özelinde yerel medya değerlendirmesi de yapan Yrd. Doç. Dr. Besim Yıldırım, gelişmiş ülke ve şehirlerde yerel medyanın örgütlü bir güç olduğunu ve yaygın basına karşı mutlak bir alternatif teşkil ettiğini dile getirdi. Erzurum’da ise böyle bir durumdan bahsedilemeyeceğine dikkati çeken Yıldırım, “Erzurum’da yerel medya, şehrin ekonomik gelişmişliğinin de bir uzantısı olarak, hak ettiği yerde değildir. Çünkü yerel medya ekonomik sorunlar içerisindedir.” ifadelerini kullandı.
YEREL MEDYADA KALİTE
Her alanda olduğu gibi, medya sektöründe de kaliteli hizmet üretebilmek için en başta nitelikli çalışan ve teknolojik altyapıya ihtiyaç duyulduğunu vurgulayan Atatürk Üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Besim Yıldırım, “Erzurum’daki yerel medya için bu gereksinimleri yerine getirmek, mevcut ekonomik şartlar içerisinde çok zordur. Bu nedenden dolayı yerel medyanın yaygın medyaya karşı alternatif oluşturabilecek bir yapıyı elde etme şansı yoktur.” ifadelerini kullandı.
Türkiye’nin gelişmiş kentlerinde Erzurum’dakinin tam tersi bir duruma rastlamanın mümkün olduğunun altını çizen Yıldırım, “Bir şehirde ekonomik hareket kabiliyetini geniş tutan girişimler, iş alanları ve yatırımlar varsa, o şehirde doğal olarak katma değer vardır. Yerel medya da, bu değerden doğrudan ya da dolaylı olarak etkilenir. Erzurum’daki ticari potansiyel, ilan ve reklam pastasıyla gelişmiş kentlerdeki dilim aynı değildir.” dedi.
Güçlü ve örgütlü bir yerel medya için ekonomiye yön veren oluşumların da sorumluluklar yüklenmesi gerektiğini kaydeden Yıldırım, “Yerel medya güçlüyse, şehir güçlüdür; yerel medya güçsüzse, şehir de güçsüzdür.” ifadesini kullandı.